Hei, opreste-te!
Numar de jucatori : cel putin 3
1. Initial un jucator este desemnat sa ia mingea; ceilalti
trebuie sa fuga din preajma lui.
2. Cel care are mingea va desemna pe cineva: "hei,
opresete-te X!"; copilul numit trebuie sa ia mingea si ceilalti vor alerga
din preajma lui
3. El va spune: "hei, opriti-va cu totii" si are voie
sa faca trei pasi pana la cel mai apropiat jucator si ii arunca mingea,
acela preluand stafeta
4. Daca persoana care are mingea este atinsa atunci
cel care atinge este numit "pata". Daca acumuleaza 3 pete trebuie sa execute
o pedeapsa data de grup (ceva distractiv sau ceva care il pune in incurcatura)
5. Nu exista limita de timp
Jos, jos, jos
Numar de jucatori : cel putin 3
1. Se formeaza un cerc si apoi fiecare arunca mingea
mai departe
2. Daca cineva va scapa mingea grupul va spune: "Jos
cu un genunchi", apoi dac se intampla inca odat "Jos cu amndoi genunchii"
> "jos cu un cot" > "Jos cu amandoua coatele" si in final "Jos, jos, jos",
care inseamna ca a iesit din joc.
3. Amintiti-va ca trebuie sa ramaneti in pozitia comandata
de grup, pentru a prinde mingea in continuare!
Statuile
1. O persona este desemnata
sa alerge dupa ceilalti. Prima persona atinsa devine statuie si trebuie
sa ramana in acel loc, cu picioarele departate.
2. Statuia poate reveni la viata daca cineva se taraste
printre picioarele ei.
3. jocul se termin adaca toti participantii sunt statui
si atunci cel care a alergat este desemnat invingator.
4. Ultima statuie va deveni alergator pentru urmatoarea
runda
Gasca sau rata?
1. Copii se aseaza in cerc si o persoana va merge in
afara cercului si va atinge pe fiecare din jucatori numindu-l "rata" sau
"gasca"
2. In momentul in care cineva este desemnat ca fiind
"gasca" atunci va trebui sa iasa din cerc si sa incerce sa-l prinda pe cel
din afara cercului. Daca reuseste atunci, cel prins va trebui sa stea in
mijlocul cercului si va iesi de acolo, abia dupa numirea unei alte "gaste"
3. Daca insa nu reuseste sa-l prinda, inainte ca sa
intre in cerc, atunci el va desemna "ratele" si "gastele" Anti-prinsa Acest
joc seamana cu prinsa, doar ca pentru mai multa distractie regulile sunt
inversate: nu trebuie sa fugi de cel care prinde ci trebuie sa te apropii
de el. Daca nu reusesti sa faci acest lucru si grupul te desemneaza ca fiind
la cea mai mare distanta de cel care prinde, atunci ii vi lua locul.
Ma iubesti?
Reguli: Copii vor forma un cerc si o persoana va fi
desemnata sa stea in mijloc. Ea va merge la fiecare si ii va intreba: "Ma
iubesti?", incercand in acelasi timp sa fie amuzant, astfel incat sa starneasca
rasul. Daca persoana respectiva nu zambeste / rade atunci ii va spune: "te
iubesc, dar nu pot zambi.", iar persoana va trebui sa mai incerce. Prima
persoana care rade la ghidusiile facute, ii va lua locul in mijlocul cercului.
Porcusorule, ajutor!
Reguli: se deseneaza un cerc incapator si se desemneaza
o persoana care ii va alerga pe ceilalti copii, dupa e termina de numarat
pana la 10. Odata prins un membru al jocului va fi "inchis" in cadrul cercului.
El va putea iesi de acolo strigand : "Porcusorule, ajutor!" , unul din membrii
grupului raspunzandu-i cu sunetele scoase de un porcusor: "groh, groh!".
Dupa aceasta, atunci cand cel care prinde nu se uita, el va putea iesi din
cerc si va putea alerga din nou!
Urmaritorul de muste
Reguli: copii alcatuiesc un cerc si in mijloc este
desemnat cineva care va fi urmaritorul de muste: el va avea un semn distinctiv
si hazliu: o plarie ciudata sau chiar niste foi (de salata, de hatie, etc...)
cu care "sa prinda mustele". El va numara: 1, 2, 3 ... fugiti! Ceilalti
vor fugi strigand: "prinde mustele!". Jocul se termina cand toate "mustele"
sunt prinse. |